Sejauh mana kami sayangkan dia..Allah lebih menyayanginya...

Friday, August 03, 2012 Rahim Aim21 4 Comments

Assalamualaikum,sebelum ape2...bc harap...geng2 smua tlong sdkahkan Al-fatihah buat arawah adik bc yang bernama Luqmanul hakim yg mnggal smlm(2/8/2012) n xlupa jga buat anak bongsu slah seorang orang kampung bc mragkap cucu imam masjid bc yg mnggal arini(3/8/2012)....dlm keadaan mnggal yg lbih kurang sama ...entry bc entry  yg mnydihkan hari nie....(mungkin entry2 bc akn dtg bakal dpnuhi dgn pgjran)....ape yg bc ley ckp..adik bongsu bc mninggal smlm akibat lmas dalam tong air kat blik air smlm....nie gmbr tong nya...:-


ape yang bc ley katakan..kmatiannya sgt tragis...bc n family smuanya sgtlah sdih... ;-(......bc trkesima tatkala mak bc bawak dia kluar dlm keadaan basah....n mnjrit mmggil bc meminta tlong.mak mntak buat CPR,tapi bc xtaw carenya(bc salah coz xblajar carenya).nasib baiklah plggan tu org yg kami knal..so bc n mak mintak tlg die..bawak pi hospital....

yang nie kisah sebelum kejadian:-

time tu...bc ada kat kdai mlyn plggan....pttnya bc bawak die pegi kdai....pttnya bc jaga die....xtgglkan die dgn adq pompuan bc cm tu jer....bc mnysal..bc yg slh...huhu...ewm....bc sblum brlaku tu..sbnrnya..baru jgk balik dari sklh..ada exam percubaan STAM(Sijil Tinggi Agama Malaysia)...sampai jer rumah..bc sempat berbual dgn mak....dua tiga hari sblumnya..tiap kali bc balik sklh..adq2 bc..yg lima tahun n arwah yg lelaki tu..slalu kjar tok cari bc...bukak tgkap n jrit2 pggil bc.."Along2!!!"...dlm keadaan gembira....tapi smlm...smuanya xdew..bc plik n trus cari arwah...bc pluk die..bc agkat die....sblum arwah mnggal....bc mnyesal krna mmbiarkan dia....

trdpt 2 lagi kbtulan yg brlaku.......

1)ayah bc..xpernah buat knduri ksyukuran smpna hari lahir dia sndri slama nie..tetiba jer nak buat smlm(sama dgn tarikh kmatian arwah)....

2)adik2 bc yg kat asrama sboleh2 nak balik pd hari yg sama......n ayah sggup pi amek n wat surat agar adik2 dpt balik..

bc agak mnyesal...tak belajar buat cpr di sekolah....xjaga adik btol2...huhu..tapi xmgapa..bc trima qada` n qadar Allah.....Allah sygkan dia lbih drpd kami syg kan die....ramai yg bri smgt pd bc n kata ianya ktntuan Allah..bukan slh bc....cuma..bc ksiankan emak..ayah slhkan emak atas pemergian arwah..n sampai sekarang ayah cam xdpat trima pemergiaannya.....ksian ayah....ksian emak...

gambar di bawah gambar time mengkafankan jenazah...:-

1)

Gambar di atas....yg dkt dgn kpala jenazah tu..ayah bc dlm keadaan sdih n mnangis....

2)

proses mengkafankan arwah

3)

gambar dari arah atas

4)

selepas arwah di solatkan

5)

tempat terakhir arwah di baringkan sebelum di bawa ke masjid untuk di solatkan

ewm....saat bc tulis nie pun....hati bc sebak sgt3....tapi...bc taw...dia mati pn mati syahid...pada kami skluarga...arwah xmninggal pn....arwah cuma tidur....n wajah dia mnyrupai seorang yg tgh tidur dlm keadaan yg tenang....cuma..dia x kembali lagi ke rumah..coz dia da ada rumah yg baru.....

apew2 pon..kita yg hidup.msti truskan hidup....arwah da konfirm akn masuk syurga..kita nie yg da lama hidup???da bnyk sgt ke pahala??layak dglar ahli syurga mcm die???adkh slama nie amalan2 kita dtrima oleh Allah.....bc pnah trtnya2...xtakot ke bile tgk jzah...mandikan jnazah....cium jnazah..skrg bc da taw smua perasaan tu....kita xkan kesah sama ada ianya jenazah....coz ianya mrupakan ahli kluarnga kita yg kita sygi....
hope ianya bri 1001 pengajaran buat korang semua n bc seisi sekeluarga.....Al-Fatihah.....

Adios...............Maassalamah............................

4 comments: