Luahan rasa....

Friday, September 21, 2012 Rahim Aim21 0 Comments

Assalamualaikum......first of all...entry nie brsgkut paut dgn entry bc sblum nie...ok...bc just nak cakap...tentang sikap perempuan....perempuan nie sgtlah complicated...bagi geng2 bloggers perempuan mahupun wanita..bc mntak maaf law entry nie ley mgguris aty korang smua...ok...kbiasaannya prsoalan yg timbul dlm idup seorang perempuan nie..WUJUD KE LELAKI YANG SETIA???xpun soalan lain..NAPEWLAH LELAKI SMUANYA SAMA???PEMAIN ATY N PRASAAN PEREMPUAN!!!..n mcam2 agi r persoalan yang perempuan akn timbulkan...

so..knapew persoalan nie timbul???apew diorang ingat n fikir??lelaki ni jahat sgt??lelaki ni kjam sgt....???adkah smua lelaki bgitu jahat dpndgn mata diorang bila diorang pernah di lukai oleh seorang lelaki???memang benar mgikut kata2 orang terdahulu drpd kita...KERANA NILA SETITIK,ROSAK SUSU SEBELANGA.....tapi....itu skdr peribahasa....andai seorang lelaki itu jahat...ianya adalah jahat keseluruhan dirinya sahaja...bukan pd orang lain skali...

ok...kdg2 bc fkir..napewla kdg2 prmpuan ske wat permintaan xmasuk akal???n paling penting..knapa perempuan ego sgt2!!!kdg2..diorang sellfish pn ada....ego tu bagus..tapi egolah pada tempatnya....bukan ego pada segalanya.....law ego tu xdew...bc konfirm...ramai prmpuan yang sng2 srahkan maruah pd lelaki....btol kan????bc berbicara bagi pihak lelaki....kdg2..kiteorang rase gram n marah dgn sikap prmpuan yang ego n sellfish....xpun..skap prmpuan yg ske pkir ngatif tntg kiteorang....

amek contoh...law seorang perempuan pernah di sakiti...bc konfirm...die akn susah tok trima lelaki lain dlm idup dia....sbb dia xnk PISANG BERBUAH DUA KALI...tapi..law ada lelaki yang ikhlas nak kat dia..btol2 serius nak kat dia n xdew niat lgsung tok permainkan dia...bc yakin..dia xkn percaya coz dia takut..btol x????tapi bagi orang prmpuan..korang kna ingat.....kami lelaki pn ada perasaan...mcm mane kami nak buktikan kami bnr2 ikhlas sedgkan korang xbagi pn kiteorang pluang tok kita knali aty budi masing2....xbrmksud bila lelaki mndkati korang...korang msti jadi kan pakwe..bc egtkan..JANGAN TERIMA SEWENANG-WENANGNYA....korang knali aty budi dulu...just kawan jer...law korang takut sgt...korang siasat jer latar blkg lelaki tu..nie x..main wat ksmpulan jer yang lelaki smuanya sama jer...

ni pn antara yang pnting jgk....KHAS BUAT LELAKI DAN PEREMPUAN......law korang gaduh...adkh putuz jalan pnyelesaian???law korang gaduh...adakah permintaan xmasuk akal jalan penyelesaian...seperti mntak dlupakan,mintak dtgglkan,mntak cari orang lain,,,,???adkah itu ptut kita buat??ataw..adkah kita ptut redha dgn smua yg terjadi sdgkn kita syg pd hbgn yg kita bina tu???..sbnrnya.....kita spttnya brbncang...(Ada toleransi dalam perhubungan lar)....biar kptusan terbaik dapat kita spakati....

bagi lelaki..LAW CINTA KORANG DI TOLAK...KORANG JANGAN RISAU....INGAT!!!!ALLAH TAW SGALA SESUATU......BUNGA BUKAN SEKUNTUM KAN???...manusia smua sama....ada yang baik ada yg jahat....kita bukan sesapa tok menilai manusia..sama ada baik ataw bruk..termasuklah...kita bukan tuhan untuk menghukum sesama kita....bak kata pepatah inggeris...DON`T JUDGE THE BOOK BY IT`S COVER...right??

papepun....ingat!!!CINTA KERANA NAFSU X KEMANA.....BIARLAH CINTA KERANA ALLAH....baru diredhai weh!!!!

my quote`s:

Kita ada AKAL..boleh BERFIKIR...
        Kita ada MULUT...boleh BERTUTUR...
                    Kita ada KEDUA-DUANYA..supaya kita ley BERFIKIR SEBELUM BERTUTUR...



ADIOS.................MAASSALAMAH............................

0 orang telah tinggal komen: