Jodoh Itu Rahsia Allah

Saturday, January 26, 2013 Rahim Aim21 7 Comments



Assalamualaikum semua!!bertemu kembali dalam ruangan bacaan blog bc tentang hati dan perasaan...hehehe....(mcam la sblum ni bc pernah buat rungan yang mcam ni..)...ok...kepada semua yang hangat bercinta...hangat bertunang n hangat dalam bakal mendirikan masjid....(semuanya hangat...)...Tahniah buat geng2 semua...(aik..tahniah plak??)...yewla..korang jugak yang tengah hangat dalam dunia PERCINTAAN...bc jugak yang alami kekecewaan..huhu....

ok...mule2...Cinta ni best kan??yewla..ada orang yang sayang...jaga....amik berat(xtawla ape yang berat tu..hehe)..n paling syok..saling melindungi...Cinta ni fitrah manusia kan???ada yang kata cinta ni haram...dose...tapi realitinya..betol ker???Cinta ni kan perasaan yang diciptakan Allah kepada manusia....n cinta tak pernah salah pun..yang salah manusia....kan3???ok kat sini bc ada sertakan soalan buat lelaki dan wanita kat luar sana :



Untuk Bakal Imam Bagi Isterinya :

Sebagai Lelaki..kitalah pembimbing bakal isteri dan anak2 kita...kita lah bakal ketua keluarga yang di impi oleh wanita2 di luar sana...adakah sudah cukup ilmu agama di dada??bila bakal isteri kita xmenjaga auratnya...adakah kita akan biarkan setelah melangkah ke gerbang pernikahan?adakah kita nak bakal isteri yang mudah untuk DISENTUH SANA SINI sebelum bernikah??(maksudnya time bercinta..bertunang n sbagainya....selagi xsah suami isteri yang halal)...adakah kita yakin dapat bimbing wanita yang sebegitu rupa?

Untuk Bakal Isteri Kepada Lelaki Yang Di Cintainya :

Sebagai bakal isteri bc tahu korang nak bernikah dengan lelaki yang korang cintai..ingin dibimbing oleh mereka....tapi..pernah tak korang tanya diri korang??adakah korang nak nikah dengan lelaki yang bawak korang naik motor la..naik kereta la..ke hulu ke hilir...tengok wayang la..berdua-duaan sebelum nikah??lelaki mcam tu yang korang nak??sedangkan lelaki2 tersebut seharusnya jaga kehormatan n maruah korang...bawa korang ke arah kebaikan...ke arah yang di redhai Allah....kalau dengan korang diorang wat cam tu...mcam mane plak bile da nikah??adakah mereka akan bimbing korang ke arah AGAMA yang sepatutnya??adakah mereka mengajak korang semua ke arah SYURGA yang di impi para PENGANTIN di luar sana?



TERSENTUH HATI~..(mungkin tu yang korang rasekan??)...korang percaya tak jodoh tu rahsia Allah....sejauh mana korang merancang..sejauh mana korang menolak cinta seseorang..andai itu jodoh korang..korang xley elak jugak..betolkan?kalau rancangan korang berjaya...Alhamdulillha(JANGAN LUPA SUJUD SYUKUR)..kalau x berjaya....percayalah...ada himah di sebalik segalanya....jangan pernah salahkan takdir Allah ok??sebab Allah sediakan sesuatu yang lbih baik buat korang semua...)



Sebagai lelaki...carilah tulag rusukmu yang hilang itu....jagala ia dengan agamamu...bimbinglah ia ke jalan yang Allah redhai...rancanglah dan berserahlah kepada Allah....Allah maha mengetahui segala sesuatu yang terbaik buat dirimu...

Sebagai wanita...jagalah kehormatan dirimu.....jangan kau ltak mahar perkahwinanmu tinggi2..hantaranmu jua jgan engkau letak tinggi2....kerana....andai dirimu tidak semahal hantaran dan mahar perkahwinan tersebut...(dari aspek agama....penjagaan maruah diri....maknenye belum mencapai tahap wanita solehah)..maka berdosalah dirimu selamanya....(skati buat fatwa je..tapi..tulah realitinya..)...



wah....sweet2 la kan ayat bc hari ni??islamik gitu..hehe...alar..skali skala....sebagai pengakhir mdah bicara daripada bc.....papepun....law korang nak bercinta..bercintalah kerana Allah.....cuma..adakah korang benar2 yakin.dapat menahan godaan nafsu dan syaitan laknatullah???(sprti : pegang tangan...dating...berdua-duaan...menghalang prasaan syahwat n sebagainya la)....korang fikir2la sendri..kalau sebelum nikah semua tu da terjadi..mcam mane plak lpas nikah???xmustahil korang akan buat dengan slain daripada pasangan korang..kan3???

QUOTES ni BC BUAT khas UNTUK semua :

JAGALAH HATI DARIPADA INGIN MENCUBA.....
SEDANGKAN DIKAU TAHU DIKAU TIDAK MAMPU MENAHAN GODAANNYA....
AKAN DATANG..SUATU MASA NANTI...
JAWAPAN BAGI KESABARAN YANG ENGKAU LALUI....
MENUNGGU HADIRNYA SEBUAH CINTA......
YANG MERUPAKAN RAHSIA DARIPADA SANG PENCIPTA.....

ADIOS...........REMEMBER ALLAH ALWAYS..................MAASSALAMAH..........................

7 comments:

  1. Replies
    1. tersentuh??hehe..perkongsian bc berdasarkan pemerhatian n pengalaman hidup je pun....papepun terima kasih.. :)

      Delete
  2. Jagalah hati jangan kau kotori
    Jagalah hati lentera hidup ini
    Jagalah hati jangan kau nodai
    Jagalah hati cahaya Illahi

    ReplyDelete
  3. ; hana nak ajak join segmen hana ;) banyak hadiah menanti taw. dan yang penting . nnti traffic blog korang akan bertambah ;) jomm. jomm. jomm.

    ReplyDelete
  4. klu kite letakkn Allah atas sesuatu prkare tu insyaAllah akan dipermudahkn ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah.....tapi sebelum tu..kita kenalah juga ada usha..n ikhtiar...di akhiri doa dan tawakal..betolkan?? :)

      Delete