pakai tudung tak wajib??biar betol??

Monday, January 14, 2013 Rahim Aim21 4 Comments


Assalamualaikum.........(Jawab tanda sayang..xjawab dose..haha)...skati bc jer wat fatwa sendri tntg jawab salam..muahaha....actually ucapan salam perlu diucapkan....law dalam mcej cntohnya.....bila member kita hantar mcej salam....kita tak wajib jawab...(betol ke??bc jangan memandai ok??)....actually..ianya betol....(tak taula kalau bc salah cakap..huhu....)....kalau korang tak yakin...korang tanya la orang yang lebih berilmu ok???bc pun..nak tanya jugak mreka yang lebih berilmu..huhu..takut jugak kalau salah....

ok..berbalik pada tajuk bc hari ni....mesti ramai yang kat luar sana dah tahu kan...bertudung tak wajib??kan3???yang belum tahu kat sini bc nak tekankan!!!!!!!BERTUDUNG TAK WAJIB!!!!nak bc ulanginya ke??hehehe..tak perlu rasenye kot.....mesti korang fikir : "bc mengarut ape ni???memandai je buat fatwa sendiri???paling teruk lagi.... "woi!!!ko murtad sebab cakap mcam tu!!!"..(mungkin ada yang berfikiran mcam tu kan??siapalah yang tahu...pemikiran manusia berbeza-beza.....)...


mengikut islam....tiada istilah wajib pemakaian tudung sebab yang wajib adalah MENUTUP AURAT!!!(hah!!!beliakkan sikit mata korang time bace menutup aurat tu....fahami betol2 perkataan tu)....yes...yang wajib adalah menutup aurat...ada yang nak persoalkannya???ada yang tak puas hati dengan statement bc???

sebagai contoh..andai pemakaian tudung adalah wajib.....maka..tubuh badan lain tak wajib la ditutup kan???sebab tu..zaman sekarang..zaman pasca globalisasi..zaman mordern..zaman IT..adalah zaman di mana kita sedikit demi sedikit telah kembali ke zaman JAHILIYYAH...(wow!!statement berani mati...).....tapi..tu lah kebenarannya......kebanyakan wanita zaman sekarang....pemakaiannya nauzubillahiminzalik....mcam terlalu MISKIN sangat diorang ni...nampak tak??bc boldkan perkataan miskin tu???mana tak nye...baju pun macam tak cukup kain.....pakai ketat-ketat.......sendat-sendat....pakai baju kanak2 berumur 6 tahun punya baju....kalau boleh nak kecik dari tu...(MAYBE....................).

bukan setakat yang Free Hair..yang BERTUDUNG pun turut mengambil bahagian dalam pemakain seperti itu.....mana perginya maruah sebagai seorang wanita islam???seorang wanita yang melambangkan ciri2 islam dari segi pemakaiannya???maafkan bc andai ada yang tersinggung..tapi..inilah fakta sebenar masyarakat zaman sekarang.....wanita sepatutnya menutup ASET-ASET mereka daripada dilihat oleh orang yang tidak sepatutnya.....termasuklah bentuk tubuh badan.....rambut..leher dan sebagainya......kan semua tu hanya untuk tatapan suami korang jugak..kan3???

ok....bile bertudung tak wajib..ape pulak yang wajibnya???menutup aurat lah wahai wanita2..ibu2...
akak2..makci2..adik2 perempuan yang saya sayangi sekalian....(bc sayang kat korang semua...sebab tu bc tulis entry ini..huhu)....aurat dalam konteks islam adalah menutup sebahagian tubuh daripada pandangan mahram mahupun bukan mahram....(aik bc ni???makin pelik lar..dengan mahram pun ada aurat ker???)..jawapan bc...yup..ada....sebabkan arini bc bercakap tentang aurat wanita..so...bc akan cakap tentang aurat wanita je lar.....hehehe....

aurat wanita dengan mahramnya adalh pusat hingga lutut(eh???ye ker??maknenye bolehla tak pakat baju kan??)...yup boleh je..tupun law korang nak lalui kehidupan seperti HARUAN MAKAN ANAK......
walaupun boleh berpakaian begitu....tapi...wanita tetap dituntut menutup auratnya.......(takkan dalam rumah sendri pun nak pakai tudung kot??..)...tak payahla pakai....hehe....


berubahlah daripada sekarang ok kawan2???kerana apa yang korang lakukan bakal menjadi ikutan adik2 korang....bakal anak2 korang.....junior2 korang...n sbagainya.....tanya pada dri korang..adakah korang bersedia hadapi kmatian..yang bakal datang bile2 masa daripada sekarang ni??yang datang tatkala korang hanyut di bawa arus perubahan ideologi dunia masa kini??tanyalah diri masing2...kerana korang sendiri ada jawapannya......

quotes untuk korang semua...khas daripada BC :

Jagalah Diri Anda Wahai Muslimah...
Hindari Fitnah Duniawi Yang Kian Bercambah...
Usah Kau Malu Bergelar Muslimah...
Kerana Pengorbananmu Mulia Di Sisi Allah....


Adios...........Remember Allah Always..............MAASSALAMAH.........................



4 comments:

  1. betul tu.. umpama mutiaralah.. kalau kita simpannya di tempat yg tertutup, jgenya elok2 maka bertambah cantik bertambah bersinar... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..bc sokong ape aina katakan.....bayangkan bila aurat terdedah???kan bila mata da slalu tgok...ti..xdew sitimewanya lagi.. :)..ibarat mutiara yang aina katakan tu.. :)

      Delete
  2. yup ,,all that true,, but if u can, do quote dalail nakli n also dalil akli, it will strength,, chill ~~ :)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah..tq for ur opinion....bukan pew...quotes2 tu bc kebanyakannya buat sendri....luahan aty la katakan..hehehe

    ReplyDelete