Kertas A4 yang Ajaib?

Monday, March 25, 2013 Rahim Aim21 2 Comments

Assalamualaikum wahai bloggers2 serta kaki2 dan tangan2 readers yang dirahmati Allah sekalian!hehe...
hyep2!!sorry coz jarang2 update blog bc ni....(alar..mesti geng2 x kesah kan??)...arini..detik ini,saat ini,bc nak share kat geng2 smua,orang2 kampung,makcik2 yang jual kuih,mamak2 kedai makan,dan semua umat islam di muka bumi Allah yang kita tumpang hidup untuk sementara ni tentang KERTAS A4...ape?geng2 tak tau ke kertas A4 tu ape?camne bentuknye??ish3....bute kertas la korang ni..hehehe...(just joke around)...

pertama sekali....ape yang bakal bc tunjukkan ada ceritanya yang tersendiri.....mengikut sumber yang bc perolehi..kisah di sebalik kertas A4 ni terjadi antara seorang islam dengan seorang kristian(xpasti pangkat sebenar diorang ape)..maybe antara ulama` dengan paderi??bc x pasti....n bc sendiri xpasti...ianya cerita rekaan atau pun realiti....so...korang dengar je lar cerita bc ni ok??hehe....

seorang ulama` telah mencabar seorang paderi dalam menguji kebijaksanaan hanya menggunakan kertas A4.so...beginilah ceritanya...

ok..sebelum terlupa..sediakan bahan2 di bawah.....

terpulang pada geng2 nak guna kertas A4 warna ape,ikut minat masing2

perbalahan pertama :


Ulama` berkata : bumbung seperti rumah melambangkan tempat ibadah kami sebagai orang islam iaitu MASJID


Paderi pula berkata : separuh bumbung melambangkan rumah ibadat kami iaitu gereja

perbalahan kedua :


Paderi berkata : 3 bahagian pada kertas melambangkan tuhan kami (konsep trinity)


Ulama` menjawab : Allah itu maha esa,tiada tuhan yang selainnya

perbalahan ke tiga :


setelah itu,kertas di potong kepada 3 bahagian.

PERHATIAN
ABAIKAN BAHAGIAN KERTAS YANG PANJANG TERLEBIH DAHULU


Ulama` berkata : Allah adalah tuhan kami

P/S : cuba geng2 bukak potongan kertas yang kita abaikan tadi :)

Paderi berkata : Salib adalah lambang ketuhanan kami

so da tau kan??apa gunanya kertas yang kita abaikan tadi?dah2!!!jgn tengok lama2....buang cepat bahagian yang panjang tu....

lastly..kemenangan milik ulama`..nak tau bagaimana ulama` menang?


ulama` berkata : saya tahu,satu tempat yang sesuai untuk awak...iaitu HELL (neraka)

so...kertas pun da habis...camne si paderi nak bidas semula??tiada....begitulah AJAIBNYA sehelai kertas yang bernama A4(kertas pun ada nama??hehe)....begitu hebat jugaklah agama ISLAM yang kita cintai ini....:)

P/S :
        MAAF KALAU APA YANG BC CUBA SAMPAIKAN,GENG2 KURANG MEMAHAMINYA.
        BC CUBA SEBAIK MUNGKIN UNTUK BERCERITA DENGAN CARA YANG LEBIH 
        MUDAH AGAR GENG2 DAPAT MEMAHAMINYA......

HAH!!!jangan terkejut pulak.....bc sediakan quotes kat bawah ni khas buat geng2 semua :

Jangan letakkan ISLAM hanya pada kad pengenalan,
Jangan letakkan ISLAM hanya sebagai agama warisan,
Jangan letakkan ISLAM hanya pada keturunan,
kerana,
ISLAM ITU TERLETAK PADA HATI,
ISLAM ITU TERLETAK PADA PERBUATAN,
ISLAM ITU TERLETAK PADA KATA-KATA.


ADIOS GANG.............SMILE ALWAYS.................MAASSALAMAH



2 comments:

  1. ........................x de bnda nak cakap....(tapi sbnarnye dah cakap nie....haha)

    ReplyDelete
  2. haha,xpew..skurangnya tangan ikhlas nak menaip komen.hehehe....tq....ngee~

    ReplyDelete