Stoppage Time!!!

Wednesday, October 01, 2014 Rahim Aim21 0 Comments


YOU ARE IN STOPPAGE TIME ZONE,
PLEASE SIT AT YOUR SEAT AND DO NOTHING...


Assalamualaikum!! A very good evening to all... Macam mana kehidupan HANGPA semua pada hari ini? Menarik atau membosankan?? Bahagia atau KUCIWA??? RAJIN ibarat calon suami/isteri mithali atau MALAS bak pengemis jalanan??



Apa perasaan korang andai korang ada kuasa untuk menghentikan waktu?? (Actually, it`s wrong for us to think like that because all power are own by our god, ALLAH).. Ianya sebagai contoh ok?( Hope kalau contoh tu, tak apa lah ye?)... Andai kita boleh hentikan waktu, mesti setiap hari kita akan hentikan waktu.... Dekat bawah ni, sebab-sebab kenapa aku nak hentikan waktu :


1) Aku nak lepaskan kemarahan semahunya kepada orang yang cari masalah dengan aku... so bolehlah aku bebel-bebel dekat dia tanpa dia tahu apa yang aku bebelkan

2)Aku nak pukul-pukul mereka yang cari pasal dengan aku

Contoh-contoh di atas adalah contoh di mana aku tengah marah....
sekian......




Tapikan, apa pula akan jadi tatkala kita mengalami keadaan tersebut tanpa kehendak dan kerelaan hati kita sendiri. Yang ni, memang akan berlaku suatu hari nanti? Tak percaya?? Nak aku buktikan?? Nak aku canang satu dunia melalui blog dan penulisan aku ni?


145. Sesuatu yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah, sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya. Barangsiapa menghendaki pahala dunia, niscaya Kami berikan kepadanya pahala dunia itu, dan barangsiapa menghendaki pahala akhirat, Kami berikan (pula) kepadanya pahala akhirat. Dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur.
(Ali Imran)


STOPPAGE TIME bagi setiap manusia adalah disaat Allah mencabut nyawa kita. tetapi, ianya hanyalah STOPPAGE TIME di dunia sahaja... Kita akan teruskan hidup kita di akhirat. Cuma bezanya, sama ada syurga menanti atau neraka membakari.

Orang duk kata, KUMPUL PAHALA BANYAK_BANYAK selagi masih hidup. Tapi, orang jarang kata, NAK KUMPUL PAHALA, MESTI DISERTAKAN DENGAN NIAT IKHLAS KERANA ALLAH TA`ALA.




The question is.... Are we well prepared to faced the STOPPAGE TIME?????

Quotes for you guys :


Dunia sekadar RUMAH persinggahan,
Akhirat pula RUMAH yang berkekalan.


ADIOS....... MAASSALAMAH......

0 orang telah tinggal komen: