KATA-KATA SEMANGAT

Tuesday, May 19, 2015 Rahim Aim21 8 Comments

KATA-KATA SEMANGAT | UJIAN MEMATANGKAN KITA



Ujian mendewasakan kita

[Gambar Ihsan Pakcik Google]


Assalamualaikum dan salan sejahtera, selamat tengah hari dan selamat beristirehat buat sementara waktu dari kerja dunia yang kita jalankan saban hari. Memang, kadang-kadang, kita rasa STRESS, rasa TERTEKAN, rasa ingin lari jauh-jauh dari REALITI, rasa ingin panjat bangunan TINGGI lalu terjun di atas trampolin yang sudah tersedia  di bawah ( Bagi pemilik otak yang waras, insan tersebut tidak akan membunuh diri). Ada juga di antara kita, yang mungkin rasa ingin hanya berkurung dalam bilik untuk beberapa hari atau mungkin mandi tanpa henti, atau mungkin makan dan minum tanpa henti atau mungkin menulis BLOG tanpa henti sehinggalah diri rasa puas hati.


Ada sesetengah kita, tidak belajar daripada kesilapan. Ada juga yang tidak menjadikan kritikan sebagai suatu batu loncatan untuk gapai kejayaan. Disaat kita mengeluh dan hampir putus asa, kita alpa untuk bangkit melawan perkara tersebut dengan jadikan DOA, USAHA, IKHTIAR dan TAWAKKAL sebagai senjata.

UJIAN memang MEMATANGKAN KITA. UJIAN memang MENDEWASAKAN KITA. Kerana UJIAN itu, punca kepada KEDUANYA. Bagi sesiapa yang mengambilnya secara POSITIF dan menukarnya sebagai sumber MOTIVASI untuk menjadikan diri kita, INSAN yang LEBIH BAIK di masa akan DATANG.


Adios buat MEREKA YANG TIDAK PERNAH BERPUTUS ASA......MAASSALAMAH................

8 comments:

  1. Ujian mematangkan kita... bersabar lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..setap yang berlaku ... hikmah yang tersembunyi sangat indah..

      Delete
  2. Usaha, doa, ikhtiar & tawakkal. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)... tu 4 perkara yang realitinya..manusia sering alpa dan lupa :)

      Delete
  3. ujina mematangkan dan memberi pengalaman supaya dapat ke peringkat seterusnya yang lebih mencabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. UJINA tu siapa abang Arz? Hehehe... gurau2...

      Delete
  4. setuju tu along. kalau xde ujian, sgala benda ni semua takkan terjadi kan.. we just have to believe in Him that all things happened for a reason

    ReplyDelete