#CABARAN20HARI Aktiviti Di Pagi Raya

Sunday, July 12, 2015 Rahim Aim21 4 Comments

#CABARAN20HARI Aktiviti Di Pagi Raya


Adat Dan Kebiasaan Keluarga...


Bismillah...
Alkisah...


#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015
#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 Hari 14 - 20 

Assalamualaikum, ENTRY ni agak pendek memandangkan Along punya gambar entah ke mana perginya berkaitan dengan tajuk ini. Namun, dengan INGATAN serta MEMORI yang kuat ini, Along ceritakan tanpa ragu-ragu AKTIVITI DI PAGI RAYA bagi KELUARGA BESAR JAAFAR dan IBARAHIM setiap kali di pagi raya. Dan kebiasaan raya, Keluarga Along iaitu KELUARGA SHAMSUDIN akan mulakan berapa di sebelah keluarga Ayah terlebih dahulu iaitu KELUARGA JAAFAR memandang rumah Along ni, dengan rumah atok sebelah ayah terlalu dekat. Jalan kaki pun dah sampai.


Senarai AKTIVITI :

1) Solat Hari Raya Aidilfitri
2) Permohonan MAAF sesama ahli keluarga sendiri terlebih dahulu. Iaitu antara Along, mak dan ayah serta adik-beradik yang lain
3) Pergi rumah ATOK, makan-makan.
4) Lepas makan, akan berlangsungya pemohonan MAAF kedua, sesama ahli keluarga besar JAAFAR pula.
5) Balik kampung sebelah emak
6) Sampai sahaja, mulakan sesi permohonan maaf bagi keluarga besar IBRAHIM
7) Terus berkunjung rumah ATOK-ATOK saudara yang sebelah mak
8)The End (TERTIB)


Itu aktiviti serba-ringkas KELUARGA kami di pagi raya. Nak tahu lebih mendalam? Tidak payahlah, Hahaha. Tak ada minat dan rasa langsung untuk bercerita dekat korang semua. :)


Adios...
MAASSALAMAH....

4 comments:

  1. Sama laa ngan kak lya long..ni laaa antara aktiviti di pagi raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rutin kebiasaannya lah kan.. tapi ada je bab MAAF-BERMAAFAN tu tak dijadikan keutamaan sesetengah keluarga..

      Delete
  2. sama la kita along. hihi. selamat hari raya along :D

    ReplyDelete